Lo que voy a ser cuando crezca!

Uno, lo, tle, cuatlo… Mis bebés asiáticos…! 一个创新的解决方案来区分相同的兄弟姐妹

Video Of The Week –
An Innovative Solution To Tell Apart Identical Siblings 

 By Meera Dolasia on September 17, 2012 Having identical twins is hard enough for most families, so you can only imagine what the parents of these quadruplets in China must have had to face. Not only did they look alike, they also, had identical mannerisms.

Things got only worse when the four recently began school and the teachers had an ever harder time telling them apart. That’s when their mother decided to take action. She took the six-year-old boys to a barber who cut out numbers 1, 2, 3 and 4onto sheets of paper, stuck them onto their heads and cut their hair around them.
Now, the four are simply known by their respective numbers and everyone seems to be happy – At least so far!
Resources: newslite.tv 
LIVE BINDERS COM * NEWS FOR KIDS * DOGO NEWS COM 
http://www.livebinders.com/play/play_or_edit?id=31492 


Una solución innovadora para distinguir hermanos idénticos 
一个创新的解决方案来区分相同的兄弟姐妹 
An Innovative Solution To Tell Apart Identical Siblings 
Une solution innovante à distinguer frères et sœurs identiques 
Eine innovative Lösung zu sagen, außer identischen Geschwistern 
Uma solução inovadora para distinguir gêmeos idênticos 
Инновационное решение отличить друг от друга идентичных Братья и сестры 

Aprende idiomas leyendo periodicos y revistas * When you learn English, you have to learn in whole sentences and in context * Learn languages by reading newspapers and magazines * Imprime diariamente de 10 a 40 renglones de algún texto o noticia interesante o curiosa en tu idioma. Subraya de 10 a 40 palabras (según tu disponibilidad). Anótalas en columna en el espacio disponible abajo del texto o en el reverso de la hoja. Tradúcelas al inglés u otro idioma deseado. Anota el significado al lado de cada palabra. Si ya entiendes lo que lees al 50% en un idioma extranjero, repite lo anterior pero ahora con oraciones cortas (en lugar de palabras) en el idioma extranjero que ya conoces. Revisa tu trabajo y compáralo con el de otros compañeros para corregir errores. Muestra tu trabajo a tu profesor. Pídele que te sugiera otra actividad que expanda lo que acabas de realizar. Copia y comparte este trabajo, súbelo a tu blog o página personal. My Homework Network * Non-Profit Sharing Ring * Languages * Collaborative School Projects * Prof JML * Mexico Bilingual News for Students * Tumblr / http://news-for-students.tumblr.com/ 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s